Publications

Via “categories” you can filter the table for books, peer-reviewed journal articles, and handbook chapters.

Author(s) Year Title Published in
L. Kobilke 2025 Viewpoint diversity exposure In A. Nai, M. Grömping, & D. S. Wirz (Eds.), Encyclopedia of Political Communication. Edward Elgar Publishing
L. Kobilke 2025 Cross-cutting exposure In A. Nai, M. Grömping, & D. S. Wirz (Eds.), Encyclopedia of Political Communication. Edward Elgar Publishing
L. Kobilke, A. Markiewitz 2024 Understanding youth participation in social media challenges: A scoping review of definitions, typologies, and theoretical perspectives Computers in Human Behavior
L. Kobilke, A. Markiewitz 2024 Challenge accepted: Welche Challenges sich auf TikTok verbreiten und wie Kinder und Jugendliche sie wahrnehmen Landesanstalt für Medien NRW
L. Kobilke, A. Kulichkina, A. Baghumyan, C. Pipal 2023 Blaming it on NATO? Framing the role of NATO in the full-scale Russian invasion of Ukraine on Twitter Frontiers in Political Science
L. Kobilke 2023 Widerspruch als politische Kraft? Folgen des Kontakts mit gegenteiligen Meinungen für die politische Offline- und Online-Partizipation Monographie, zugleich Dissertation
T. Zerback , L. Kobilke 2022 The role of affective and cognitive attitude extremity in perceived viewpoint diversity exposure New Media & Society
L. Kobilke 2022 All those glamazons we subscribe to. Mapping a network of key influencers spreading the art of drag on YouTube In N. Brennan & D. Gudelunas (Eds.), Drag in the global digital public sphere. Queer visibility, online discourse (pp. 65–88). Routledge
L. Kobilke, A. Markiewitz 2021 The Momo Challenge: Measuring the extent to which YouTube portrays harmful and helpful depictions of a suicide game SN Social Sciences
B. Fretwurst, L. Kobilke, H. Bonfadelli 2019 Publikumsbefragung elektronische Medien 2019. Im Auftrag des Bundesamtes fur Kommunikation Bundesamtes fur Kommunikation, Schweiz
D.J. Leiner, L. Kobilke, C. Rueß, H.B. Brosius 2018 Functional domains of social media platforms: Structuring the uses of Facebook to better understand its gratifications Computers in Human Behavior
A. Zhelyazkova, S. Wagner, L. Kobilke, C. Henne 2015 Medien-Analyse zum Germanwings-Absturz Munich Digital Institute, Deutschland
No matching items